Sunday, 4 March 2012

Motivasi Cinta

   Cinta itu..... Sering kali mengasyikkan namun ada kala ia membuat kita lalai... dengan itu, pastikan kita tidak terus asyik dan lalai dengan cinta... Biarlah CINTA sentiasa di bawah kawalan kita bukan CINTA yang mengawal kita...


   JANGAN benarkan cinta menguasai hidup kerana ianya bakal membuat kita lupa diri , lupa tanggungjawab serta lupa insan2 yang sama penting dalam hidup kita... Sebaiknye KUASAI CINTA agar kita yang mengawal keadaan dan perasaan dengan akal dan fikiran bukan nafsu yang menjadi penentu...

  Jika cinta itu buta, takkan masih ramai yang memilih rupa dan harta... Sebenarnya cinta itu berbeza  PAKsI antara nafsu dan KEIKHLASAN...Pastikan apa paksinya lalu baru lafaskan cinta kembali kepada mereka yang cuba untuk memberi...


  Rasa CEMBURU sering dijadikan tanda atas penguat kasih sayang...Namun cemburu , biarlah berpatutan , biarlah bertempat , biarlah tak KETERLALUAN... Biarkan kene pada masanya , biarlah tidak sampai mengongkong dan biarlah menjadi pengikat kasih sayang bukan MELEMASKAN jiwa..


Sekian Terima Kasih...
     
  (Ikhlas & Jujur + Kasih Sayang )-(Buruk Sangka + Cemburu)
  =CINTA ABADI



Saturday, 25 February 2012

Gagal !!!

                                                             

Setiap kehilangan ada gantinya. Setiap perlakuan ada ganjarannya. Setiap kejadian ada hikmah di sebalik kejadiannya.
Gagal? Pernahkah korang gagal? Tak pernah? Atau belum pernah? Hmmmm ...

Apakah korang kini sedang mengharungi kegagalan? Now? You mean, right now? Hmmmm ...

Ko takut untuk gagal? Tak berani menghadapi keadaan di mana korang mungkin gagal? Ouch!

Apakah gagal tiada dalam kamus hidup korang? Tiada? TIADA? Hmmmm ...

Hahahaaa, berapa banyak tanya wey!

Ada orang kata jangan persoalkan tentang kegagalan sebab kegagalan itu negatif. Lebih baik cakap tentang kejayaan. Gagal itu tak wujud sebenarnya. Sebab kalau korang gagal, sebenarnya itu cuma korang belum berjaya. Yah, bukan gagal, cuma belum berjaya. Jadi, teruskan usaha, gigihkan jiwa dan kejayaan akan datang melutut depan korang.

Ooooo ... Gitu eh?

Bila kita 'gagal', ops, silap! Bila kita 'belum berjaya', kita belajar sesuatu yang penting. Yang membawa kita ke arah kejayaan. Tuuu ... nampak tu, kejayaan tengah senyum nak sambut kita tu. Go go gooo ... dah hampir sangat tu. Pergi lah kepada kejayaan. Jangan berhenti separuh jalan.

Kejayaan untuk semua yang ingin berjaya. Kejayaan untuk semua yang berusaha. Cuba, cuba dan cuba lagi. Itulah formula untuk berjaya.

Kejayaan selepas gagal beberapa kali membuahkan rasa seronok dan bangga jauh lebih berganda daripada kejayaan yang datang secara tiba-tiba. Berbaloi, kan! Setelah menempuh perjalanan jauh yang penuh getir, onak dan duri, akhirnya kita sampai ke destinasi. Owh, hebat! Memang hebat!

Jadi ... Bila korang gagal, jangan putus semangat. Jangan kecewa sangat. Kalau kecewa sikit-sikit tu, ok, lumrah manusia. Memanglah kita kecewa bila kita tak dapat apa yang kita idamkan. Tak apa. Tapi cepat bangkit dan mara semula dengan bara api yang lebih hangat. Kejayaan itu milik semua yang pergi mendapatkannya. Yuup, korang yang kena pergi kepada kejayaan kerana kejayaan tidak akan datang terjelepuk ke atas riba korang begitu saja.

Selamat merasai manisnya kejayaan ... Berjaya! I 'like'! Heheheheee ... Wink2*

Thursday, 19 January 2012

aku x thu pe yg q rasa ehbn

Semangkin menghampiri PMR.... omg... help...help... help... q nk cpat2 jew amek exam coz nk msuk alam baru... q x sabar gilew ny... hahaha... tp arn , adakah q dh ready nak amek PMR... mcm cpat sngat ary berlalu.... waduh , waduh... minx2 ur dpat uat yg trebaek.... AMIN .... klw ur q dpat 8A besnye.... alangkah bahagia hdop q... huhuhu.... brangan jew lebih hhahah... untuk bdak2 form 3 taon ny jngan gentarnye... huhuhu